DATUM: 2010-12-14
TID: 11:07:22

Dag 21 - Ett annat ögonblick


Vad är det som egentligen händer med mig?!, jag mår dåligt vet inte varför, jag går och lägger mig men en enorm oroskänsla finns där, sen som en blixt från klar himel slår panikattacken till. (jag visste inte då att det var panikångest)
-Hjälp jag håller på att bli knäpp!! jag kan inte andas, hjärtat slår med enormt snabba slag, jag skakar, svettas, mår illa, mina armar domnar. Jag måste få luft springer ut i den friska luften men det hjälper inte heller. Ska jag dö nu? Min kille kör mig till sjukhuset väl där lugnar det ner sig lite paniken är över. Det enda läkaren gör är att ge mig en tablett att sova på.

Det var för 20 år sedan och jag lever fortfarande med panikångesten.





Kommentarer
Postat av: mo

Åh fy vad jobbigt det låter, stackars dig...Visste inte att man kunde lida av det så länge, utan att få bra hjälp....

Kramar på dig

2010-12-15 @ 16:01:07
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har aldrig haft panikångest, men min stora får det ditt som tätt, jag finns där håller om, pratar lugnt och vi övervinner den tillsammans....

kramar om

2010-12-17 @ 19:52:26
URL: http://ionlywish.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Har aldrig haft ett riktigt panikångestanfall,

bara lightmodellen,

kan inte ens föreställa mig hur ett riktigt anfall känns!

Måste vara fruktansvärt jobbigt och smärtsamt!!



Kram gummman!

2010-12-18 @ 11:28:29
URL: http://mormormu.blogg.se/

Skriva en kommentar?

Ditt namn:
Spara din inloggning till nästa gång?

E-postadress: (endast synligt för mig)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback